onsdag 30 april 2014

Baka munkar med sonen

Fin dag att vakna upp till. Snö. Det är ju liksom första maj imorgon, så nu borde det ju vara sol och värme och fågelkvitter. Men som tur så smälter den ju så fort den når marken. Jag hoppas i alla fall att det är soligt och varmt imorgon, då ska vi ha majkalas! Jag ska baka munkar idag, men inte de där vanliga med socker på (usch) utan de ska doppas i choklad och ha en massa strössel på! Naminami! 

Nu just är Elliot vid parken, så jag och Matheo är själva hela förmiddagen. Sen på eftermiddagen då Matheo sover så ska jag försöka baka tillsammans med Elliot. Han är intresserad av matlagning och bakning. Varje dag drar han en stol till köksbänken för att nå upp och se på och röra om maten. Så jag tror att det kan bli kul att baka ilag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar