söndag 23 februari 2014

Wow!

Oj, oj, OJ vilken helg. Nu ligger jag hemma i egen säng och njuter! Borta bra men hemma bäst, så är det. I fredags körde vi ner till Tammerfors. Vi sov på Norlandia Care Tampere Hotel, som vi båda varmt kan rekommendera åt andra. Nytt och fräsht, lugnt och trevligt, god frukost och trevlig personal. 
På lördag körde vi först till Ideapark. Barnen behövde kläder, så vi gick in i några klädaffärer, hittade vad vi skulle ha och ut igen. Inte ett enda plagg åt oss själva! 
Sen mot Ikea. Största orsaken att jag ville till Ikea var att jag ville ha de nya frukostskålarna, från serien Bråkig. Dem hittade vi direkt. Sen skulle vi ha lite annat också, för det skulle kännas så onödigt att köra till Ikea bara för några skålar. Nå, "lite" annat hittade vi. Badrumsskåp, hylla till toan, tapeter, tre hyllor, en matta, lampa, tält, förvaring till leksaker, förvaring för smycken, kudde, filt, sänggavel åt Josse, kaffekoppar, handdukar mm. Så helt onödigt var det inte. 
Jag är supernöjd med resan. Vi åker definitivt flera gånger. Pojkarna hade det så bra hos fammo och faffa, de hade till och med sovit hela natten! 


De fick varsin likadan pyjamas. Så gulliga så det finns inte! 


Mina älskade skålar, koppar och fat! Äntligen är vi tillsammans. Har ni sett snyggare? Nä, tänkte väl det, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar