tisdag 18 februari 2014

Matheo

Igår blev Matheo 8 månader. Tänk att det redan är 8 månader sen jag klämde ut en 3,9 kg klimp, mitt andra barn. Tiden går snabbt. 
Igår, på 8-månadersdagen, började han stiga upp efter möbler och allt han får tag i. Lite vingligt är det, men han lärde sig så fort. Han började också sätta sig upp ordentligt för någon dag sedan. Han sitter inte riktigt stabilt ännu, men snart så. Han står fortfarande och gungar i krypställning, och igår tog han sina första fem krypsteg framåt. 
Han äter mycket. Eftersom han sov så dåligt för en tid sen så ökade vi på maten i ganska snabb takt. Nu äter han gröt morgon och kväll, matportioner till lunch och middag, och ersättning efter varje måltid. Någon gång får han t. Ex. en banan mellan måltiderna, det tycker han är gott. Vatten vägrar han, precis som storebror alltid gjort. 
Han sover hela nätter nu, och har gjort det en tid nu. Från 20:30 till 8:30 ungefär. Sköönt, minns när han var riktigt liten och jag ammade ca 10 gång per natt. 


Jag hann få en halvsuddig bild av dem imorse. Mina små pörrin, så stora redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar