måndag 17 februari 2014

Helgen och Tupperware

Tillbaks till vardag då, efter att Lennart har varit ledig en vecka. Vi har gjort en del förra veckan, bland annat shopping, gjort om i Elliots rum, Touhutalo, varit på isen och mycket mer. Det är ju lite knapert med snö, men vi får nöja oss med det lilla som finns. Det räcker precis till att åka pulka här bakom huset. Det gjorde vi i helgen, och gick ut en bit på isen. Jag hoppas det blir kallare ännu i vinter, och att vi får mera snö. Jag skulle så vilja ha en hel pulkadag med vänner och barn här bakom, med en brasa så vi kunde grilla korv, och alla skulle ha med sig picknick med kaffe och smörgåsar. Oj, oj, oj. Hoppas, hoppas att snön kommer! 


Vi hade ju också mor och far på besök i lördags. Jag hade gjort min favorit: chokladmousse. Min mammas hemliga recept. Mmm! Det var så gott! 




Ps. Om någon vill ha ett Tupperwareparty, tveka inte att ta kontakt. Jag skulle bli så glad! 



2 kommentarer:

  1. Vilken bra idee! Vi får no verkligen hoppas på en kanondag ännu denna vinter! :) /T....

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag så nyfiken på choklafmousse receptet ;)

    SvaraRadera