tisdag 25 februari 2014

Feber

Ursäkta tystnaden här idag. Men jag har gått och blivit sjuk. Har varit riktigt seg och haft ont i huvudet hela dagen, och plötsligt slog det mig att jag kunde ju prova feber. Visst, 37,1 visade termometern. För vissa är det knappt stegring, men då jag har så låg temperatur från förr så är jag rätt slut redan vid 37,00. 
"Som tur" så är Matheo också lite sjuk, så han har sovit extra mycket idag. Och Elliot har varit rätt så lugn och nöjd under dagen, så jag har ändå fått vila. 

Vet ni vad jag gjorde igår? Jo, jag var till ett stall. En gammal kompis frågade om jag ville följa med henne till stallet. Det behöver man inte fråga två gånger av mig, jag älskar ju hästar. Så vi var där nästan hela kvällen och jag fick hjälpa till att mocka, göra iordning mat och hö, rykta och sen fick jag rida också. En riktigt fin häst, och det var roligt att sitta i sadeln igen. Ovant, men roligt. Jag har faktiskt funderat på att börja rida igen, får se. 

Ikväll, strax efter Lennart kom hem, ringde Hanna och och frågade om vi ville ha donitsar från Arnolds. Hon och Pio var i Kokkola och ville komma på en kopp kaffe. Vilken fråga, klart vi vill det! Så hämtade de mat åt oss också, så vi slapp undan matlagning idag. 
När de åkte slängde jag mig i sängen för att vila, och i nästa stund väcker Lennart mig och frågar om jag ska sova till morgonen. Så har han redan gett kvällsgröt och nattat båda barnen, och frågade om jag ville se ett avsnitt Bones. Helt perfekt! Men nu är jag helt slut igen, så ska fortsätta sova. 
Ursäkta ett flummigt inlägg, men antar att det är bättre än inget. 


Åh, mina älskade Bråkig-koppar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar