måndag 14 oktober 2013

När de sover som de ska

Det är ju så skönt när barnen sover som de ska göra. Idag har jag prackat på dem ytterkläder, släpat ut vagnen och kämpat med att få Matheo att somna utomhus. Det fungerade. Vid tolv somnade han, och jag och Elliot lekte i nästan en timme på gården. Sen var det sovdags för honom, så vi for in och äta och han somnade genast efteråt. Han har sovit i 2½ timme och sover ännu!
Matheo sover ännu ute i vagnen. Han har sovit i 3½ timme! Helt otroligt!

Idag ringde jag till veterinären. Om lite mer än en månad ska katterna våra kastreras. Nixa får hållas inomhus till det, så hon inte skaffar fler ungar. Hon har fått tillräckligt nu, haha. Alltså över min döda kropp, säger jag bara! Morris måste bli lite äldre innan han kastreras, de ska tydligen vara helst 6 månader. Sen så har de små kattungarna nån sorts ögoninfektion. De får knappt upp ögonen ordentligt och när de gör det så är de rödkantade och fulla av skorv. Så veterinären skulle fixa recept på ögondroppar som vi ska ge åt dem i en veckas tid. Får bara hoppas att det hjälper, jag tycker synd om de små rackarna.

3 kommentarer: