måndag 2 september 2013

September

September då. Mentalt är jag ännu i början av Juli. Den sista tiden har gått så snabbt. Men så har vi haft mycket att göra också, lite kalas och sånt. Då brukar ju veckorna flyga förbi.
Igår var vi på Hannas kalas. Hon fyllde 20 i fredags, fast för mig kommer hon nog alltid att vara 15-16 år. Roligt var det att träffa familjen. Jag och Liina kom överens om att åka och shoppa nästa lördag, bara hon och jag. Kommer att bli skoj, vi har aldrig varit bara vi två på många år, senast var när jag var barnvakt en sommar innan hon fyllde två. Så det ser jag fram emot. 

September har börjat på bästa sätt! Jag och Matheo började dagen en timme innan Elliot, så vi hann båda äta frukost i lugn och ro. Matheo hann somna innan Elliot vaknade, så även Elliot fick sin gröt utan avbrott. Sen har han lekt för sig själv hela förmiddagen, så jag har hunnit tvätta kläder, diska, plocka i diskmaskinen, städa toaletten samt vika undan rena kläder. Klockan går mot tolv, så Elliot far snart och sova, och lillkillen borde snart vakna för lite mat. A great day so far!






2 kommentarer:

  1. Liina sir å fram emot e, teidän pieni salaisuus!:D

    Å gulliga, gulliga syskonbarn!! <3 Å fina, fina syster! <3

    SvaraRadera