tisdag 24 september 2013

Lilla trollet

Hoppsan, blev visst lite lång paus här. Men jag har haft ganska mycket på gång. I söndags hade vi Lennarts bror + familj på besök här, en riktigt trevlig kväll var det! Igår på dagen hälsade vi på hos Mathilda och Elis. Vi lunchade, drack kaffe och Elliot lekte med kusinen tills han var alldeles svettig. Vi kom hem ganska sent på dagen, så det blev en sen tupplur för Elliot, som somnade bums när vi kom hem.
På kvällen var jag på Lingon&Blåbär-party hos en kompis kompis. Riktigt fina kläder hade de, och jag var nära att köpa hem några plagg faktiskt. Men valde att stå över ändå. Tror jag ska ha ett eget party sen efter nyår.
Idag skulle vi egentligen på ett möte, jag och Lennart, men personen vars möte vi skulle på fick ställa in, så vi tar en hemmadag istället. Jag åker dit själv imorgon istället, så får Lennart följa med en annan gång.

Vad är nytt här då? Nå, för tillfället provar vi en mjölkprotein- och sojaproteinfri ersättning åt Matheo, för att se om magen blir bättre. Vi är på dag 3, och ännu ingen skillnad. Men det kommer väl. Om inte, så har vi läkartid om någon vecka. Men han är så duktig. Han pratar en massa, och ser ut att vilja svänga sig till mage ibland. Jag tror nog att det tar en vecka eller två ännu, kanske mer, men man ser att han vill. När han ligger på mage är han nöjd. Han håller huvudet högt och stadigt och tittar sig storögd omkring. Det ser för härligt ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar