onsdag 18 september 2013

Allt möjligt

Igår orkade jag inte blogga, hade för mycket på gång. Jag hade knappt en lugn stund på dagen, och direkt Lennart kom hem åkte jag till stan för att köpa vinteroverall åt Elliot. Hittade en på Facebook-loppis i en färg som jag ville ha, och jag vann budgivningen. Fick dessutom en fin snickarbänk i plast med tillhörande verktyg på köpet, så jag är riktigt nöjd med köpet. Sen gick jag till Lenas Shop, hade ett presentkort dit som höll på gå ut, så köpte lite fina saker hit hem. Sen när vi lagt dem på sina rätta platser ska jag visa dem. Åkte sen hastigt via affären och handlade, och när jag kom hem for jag och Elliot på promenad. Resten av kvällen krävde båda pojkarna sitt, och vid 10-tiden kunde vi pusta ut här hemma med sovande barn.

Idag var det rådgivningsbesök med Matheo. Igår blev han hela tre månader, den lille rackaren. Han växer bra och går upp i vikt som han ska, men vi fick ändå läkartid för att kolla upp ena armen som verkar lite konstig, samt kolla om han har mjölkallergi. Så vi får byta ersättning, och jag får hålla bort mjölk i några veckor framöver, men vi ska ändå till läkaren ifall det inte blir bättre. Sen fick han också vaccin idag, och han var riktigt duktig. Grät i en halv minut ungefär, och blev lugn sen. För säkerhetsskull får han ändå värkmedicin idag, för han kan få feber och ha ont i benet.

Någon dag snart ska jag skriva om förlossningsdepressionen. Har tänkt på det länge fram och tillbaka, men om det ens hjälper en enda person att läsa min berättelse så vill jag göra det. Det är en hemsk sak som jag inte önskar åt någon.      



I brist på andra bilder får ni Nixa. Det ser ut som om hon svalt en fotboll, och jag är säker på att hon har fått ungarna om en vecka.

2 kommentarer:

  1. Så söt Nixa är :) Nu har vi äntligen varit och steriliserat Molly (Nixas mamma). Kul med kattungar och de är ju så himla söta :) Men så svårt att hitta hem åt alla ;/ Tror det är första gången jag kommenterar här, men kikar in här nästan varje dag :) /Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kikar in här! :) Ja hon är så söt, och väldigt smart. Ska tillägga att jag inte är någon kattmänniska egentligen, men jag gillar våra två katter.
      Hon ska steriliseras efter dehär ungarna, och Morris ska kastreras :)

      Radera